עיקבו אחרינו:
עמותת זמן גליל מערבי- לטעום. לחוות. לגלות.
הגליל המערבי הינו יעד נפלא לחופשה מהנה הכולל בתוכו הכל מהכל: נוף הרים, אוויר צלול, נחלים זורמים, הרבה ירוק בעיניים, ים כחול, שפע של יקבים, מסעדות, צימרים ומלונות מפנקים, גלריות של אמנים ושלל פעילויות ואטרקציות לזוגות ולמשפחות.
היות ולאורך שנים רבות לא נהנה הגליל המערבי מיחסי ציבור נפלאים להם זכו הגליל העליון ורמת הגולן, היו מי שהרימו את הכפפה והחליטו לקחת לידיהם את היוזמה: בקיץ 2011 התאחדו להם אמנים, ייננים, גבנים, שפים, מוסיקאים, מורי דרך, בעלי מלאכה ותיירני בוטיק קטנים במרחב, ובהובלתם של התיירנים ג'וני שטרן, אמנון גופר ודני קידר, הקימו את עמותת זמן גליל מערבי, ששמה לה למטרה לקדם את התיירות במרחב, בדגש על העושר הקולינרי, התרבותי, ההיסטורי והגיאוגרפי של האזור, תוך חיבור בלתי אמצעי בין המטיילים לבין האנשים שמאחורי העשייה והיצירה, הסיפורים שלהם והחלומות שהגשימו.
העמותה שצמחה מהשטח, הפכה עם השנים לשחקן מרכזי על מפת התיירות של הגליל המערבי, והיא עובדת בשיתוף פעולה עם ארגונים העוסקים בתיירות באזור, המועצות השונות, מלונאים ובעלי צימרים וכן עם הרשות לפיתוח הגליל, עמותת התיירות גליל מערבי, אשכול גליל מערבי ואף מהווה חלק מצוות החשיבה שהוקם לצורך בניית תוכנית אב תיירותית לאזור כולו.
העמותה הייחודית מורכבת מעסקי בוטיק בבעלות של יהודים, מוסלמים, נוצרים ודרוזים, שהניחו בצד את הפוליטיקה וחברו יחדיו במטרה לקדם את אחד ממנועי הצמיחה החזקים בישראל-ענף התיירות, ולפתח את אזור הגליל המערבי, בין הר מירון במזרח לים התיכון במערב. העמותה והפעילויות הרבות שהיא מציעה מדגישים את הרב תרבותיות באזור, את הדתות השונות, העושר ההיסטורי, התרבותי והדתי.
החזון של העמותה הוא לקדם את התיירות בגליל המערבי, על בסיס שיתוף פעולה בין התיירנים העוסקים במלאכה מידי יום. המאפיין הבולט של העמותה הוא שבמקום להתחרות זה בזה, התיירנים קושרים ביניהם קשרים עסקיים, וממליצים בשמחה ובאהבה זה על זה, וכך הופכת חוויית התיירות באזור למכלול שלם.
שיתוף הפעולה הייחודי בין חברי העמותה, הפרגון ההדדי והאהבה לגליל המערבי- תרמו להפיכתה של העמותה הקטנה לסיפור הצלחה שמוכיח, מדי יום ביומו, שדו קיום זו לא סתם סיסמה, אלא החיים עצמם. תחושת השיתופיות, שחוצה תרבויות, דתות ומגזרים, מחלחלת אל תוך העשייה של העמותה ובאה לידי ביטוי באירוח מפנק של אנשים שאוהבים את מה שהם עושים, ועושים זאת באהבה רבה.
העמותה מורכבת מחברים שנבחרים על פי קטגוריות מוגדרות מראש וקריטריונים של איכות מהגבוהים שיש, והם נמדדים עם הקבלה לעמותה ובמהלך כל שנות החברות.
חברי העמותה הינם עסקים קטנים, ברובם משפחתיים ועסקים חברתיים, המעניקים למבקרים בהם חוויה מרהיבה של טעמים, ניחוחות ונופים.
העמותה מקדמת פעילות יזומה של מפגשים, סדנאות, סעודות, טיולי יין, טיולים וסופי שבוע נושאיים שכולם בתפיסתם אנינים, איכותיים ומותאמים לדרישות הקהל, עצמאי או מאורגן, פרטי או עסקי מהארץ ומחו"ל.
לאורך השנה מפיקה העמותה 3 פסטיבלים בשנה: פסטיבל חורף – מתקיים מדי שנה בחודש דצמבר, בין חנוכה לחג המולד, בתקופה מיוחדת במינה, פסטיבל אביב הכולל את "טעם הגליל" – שוק איכרים גדול הנתמך מזה 4 שנים ע"י שותפות פדרציית דאלאס והסוכנות היהודית, ופסטיבל יין בשילוב יקבי בוטיק מהגליל, המתקיים כשבועיים לפני חג הפסח.
הפסטיבלים מציעים שלל אירועים נפלאים לזוגות, חברים ולכל המשפחה בשילוב עסקי הבוטיק השונים באזור, ביניהם: סדנאות אוכל עם שפים, סדנאות אמנות ויצירה בבתי המלאכה של אמני הגליל, קונצרט משולב עם טיול, סיורים קולינריים, ערבי שירה וסיפורים, מופעים מוסיקליים, ארוחות וסעודות חגיגיות, טיולי טבע ואמנות, טיולי ג'יפים, סיורים עם מורי דרך ועוד, והכל בשילוב הנופים המרהיבים של הגליל המערבי.
אתר העמותה, מציע מגוון אפשרויות טיולים מאורגנים, טיולים עצמאיים, מתכונים, המלצות על מקומות לינה, לוח אירועים ועוד, בשפה העברית ובשפה האנגלית.
במרץ 2016 פתחו JNF ארה"ב ועמותת זמן גליל מערבי מרכז מידע מקיף לתייר, המשמש כשער לגליל המערבי. המרכז הוקם בליבה של העיר העתיקה בעכו (בין כיכר פרחי לבזאר התורכי העתיקה), בבניין יפהפה שעבר תהליך שימור מוקפד, בעלות של כ-1 מיליון דולר. זמן גליל מערבי שנבחרה לנהל אותו, אחראית על הניהול השוטף של המרכז, קידום המלצות מסלולי טיולים, ניהול התכנים המוצעים באזור וחשיפת הקהל הרחב לפעילויות המוצעות באזור הגליל המערבי.
מרכז המידע, בו עוברים מדי שנה כ-15,000 מבקרים, מעניק שירותי בניית מסלולי טיול מותאמים אישית, המלצות לפעילויות תרבות ואמנות, שלל פעילויות בטבע, המלצות טעימות לחוויות קולינריות מיוחדות, סיוע במציאת מסעדות, מקומות בילוי, צימרים ומלונות, וכן שירותי אינטרנט לתיירים ומידע מפורט אודות עסקי התיירות בגליל המערבי.
במרכז נחשפים המבקרים לאמנות ותוצרת מקומית של תיירנים מהאזור: יינות של יקבי בוטיק, דבש בוטיק, פריטי אמנות מזכוכית וברזל של אמנים, ואף ספרי תיירות וקולינריה מקומית.
פתיחת מרכז המידע לתייר בעכו הינה חלק מתוכנית Go North ("עולים צפונה") של ארגון JNF ארה"ב, שמטרתה לאחד בין אוכלוסיות, נכסים, הזדמנויות ועוצמת האנשים שבצפון, כך שהגליל יהפוך לחלק בשגשוגה של המדינה. בקידום התוכנית יושקעו מעל 250 מיליון דולר במהלך השנים הקרובות. ב-6 השנים האחרונות עובדת עמותת זמן גליל מערבי בשיתוף מלא עם JNF ארה"ב, ואף נהנית מתרומות רבות שהארגון מגייס עבורה מיהודים בארה"ב.
לדברי מיכל שילוח גל-נור, מנכ"לית עמותת זמן גליל מערבי, "לאחר שנים של פיתוח הנגב, ה-JNF כתב תוכנית לפיתוח הגליל Go North ("עולים צפונה") ועמותת זמן גליל מערבי, היתה היתד הראשונה שתקעו בגליל המערבי, ועל כך גאוותי הגדולה. רבים מהתורמים מגיעים שוב ושוב לאזורנו והמודעות לפוטנציאל התיירותי בגליל המערבי הולכת ומתרחבת. אני גאה להוביל את תיירני זמן גליל מערבי לצד ועד מנהל וצוות מצוין, למעלה מ-6 שנים, ולהיות חלק מהמשפחה שלJNF ארה"ב, הכוללת אנשים עם לב רחב שרואים בישראל את ביתם השני. זהו ארגון שמשקיע ימים כלילות וכספים אדירים בפיתוח כל הנדרש באזור לשגשג – חינוך, פרוייקטים מגוונים הנותנים מענה לאנשים עם מוגבלויות, רפואה, תשתיות ועוד נושאים רבים וכמובן תיירות כמינוף כלכלי אזורי המהווה מקור תעסוקה משמעותי".